
Ο Steve Adcock,οικονομικός σύμβουλος και αρθρογράφος σε κορυφαία αμερικανικά ΜΜΕ, παραθέτει σε άρθρο του στο CNBC το ένα και μοναδικό πράγμα που κάνει την διαφορά, αν θέλεις να φτάσεις στην επιτυχία - ειδικά στα πρώτα βήματα της επαγγελματικής σου ζωής. Κι αυτό δεν είναι άλλο από τις οι συνεντεύξεις για δουλειά. Εσύ πόσο καλός είσαι σε αυτές;
«Στις ανώτερες διευθυντικές θέσεις που ήμουν, πήρα συνέντευξη σε περισσότερους από 100 υποψηφίους. Ένας τεράστιος αριθμός από αυτούς δεν μπήκε καν στον δεύτερο γύρο», λέει ο εκατομμυριούχος.
Το να είσαι καλός στις συνεντεύξεις, δεν χρησιμεύει μόνο για να κερδίσεις μια θέση εργασίας. Το να γνωρίζετε πώς να αναπτύσσετε σχέση με τους άλλους ανθρώπους είναι ζωτικής σημασίας σε πολλές πτυχές της επαγγελματικής ζωής, όπως στην επίλυση προβλημάτων, την απόκτηση πελατών, τη δημόσια ομιλία και την διαπραγμάτευση μισθών και αυξήσεων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ικανότητα κάποιου στις επαγγελματικές συνεντεύξεις είναι αυτό που παίζει ρόλο κατά 90% για το αν θα φτάσει γρήγορα στην επαγγελματική επιτυχία. «Δυστυχώς, οι περισσότεροι νέοι είναι πολύ κακοί σε αυτό» τονίζει ο Adcock. Και παραθέτει 5 κανόνες για να το κάνεις σωστά:
1# Σωστό ντύσιμο
Καλύτερα να αποφύγεις τα t-shirts και τα τζιν. Σκέψου να φτάσεις έτσι σε μια συνέντευξη και ο manager να είναι… με κοστούμι και γραβάτα. Εάν δεν είσαι βέβαιος/η πόσο επαγγελματικό θα πρέπει να είναι το ντύσιμό σας, ρώτησε το άτομο του HR σχετικά με το dress code του γραφείου. Το να φέρεις ένα σημειωματάριο και ένα στυλό μαζί, θα σε βοηθήσει να φαίνεσαι ακόμα πιο προετοιμασμένος/η και οργανωμένος/η.

2# Να είσαι ειλικρινής σχετικά με το πού μπορείς να βελτιωθείς
Όταν οι managers ρωτούν για τις μεγαλύτερες αδυναμίες σου, αυτό που πραγματικά μετρούν είναι το επίπεδο αυτογνωσίας σου και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Ο καλύτερος τρόπος για να απαντήσεις είναι να είσαι ειλικρινής σχετικά με το πού δυσκολεύεσαι και τι έχεις κάνει μέχρι τώρα για να βελτιωθείς.