top of page

Η επαγγελματική επιτυχία εξαρτάται κατά 90% από ένα πράγμα και οι περισσότεροι δεν το κάνουν καλά


Ο εκατομμυριούχος Steve Adcock λέει  πως οι συνεντεύξεις για δουλειά αποτελούν το 90% της επαγγελματικής επιτυχίας.

Ο Steve Adcock,οικονομικός σύμβουλος και αρθρογράφος σε κορυφαία αμερικανικά ΜΜΕ, παραθέτει σε άρθρο του στο CNBC το ένα και μοναδικό πράγμα που κάνει την διαφορά, αν θέλεις να φτάσεις στην επιτυχία - ειδικά στα πρώτα βήματα της επαγγελματικής σου ζωής. Κι αυτό δεν είναι άλλο από τις οι συνεντεύξεις για δουλειά. Εσύ πόσο καλός είσαι σε αυτές;


«Στις ανώτερες διευθυντικές θέσεις που ήμουν, πήρα συνέντευξη σε περισσότερους από 100 υποψηφίους. Ένας τεράστιος αριθμός από αυτούς δεν μπήκε καν στον δεύτερο γύρο», λέει ο εκατομμυριούχος.

Το να είσαι καλός στις συνεντεύξεις, δεν χρησιμεύει μόνο για να κερδίσεις μια θέση εργασίας. Το να γνωρίζετε πώς να αναπτύσσετε σχέση με τους άλλους ανθρώπους είναι ζωτικής σημασίας σε πολλές πτυχές της επαγγελματικής ζωής, όπως στην επίλυση προβλημάτων, την απόκτηση πελατών, τη δημόσια ομιλία και την διαπραγμάτευση μισθών και αυξήσεων.


Σύμφωνα με τον ίδιο, η ικανότητα κάποιου στις επαγγελματικές συνεντεύξεις είναι αυτό που παίζει ρόλο κατά 90% για το αν θα φτάσει γρήγορα στην επαγγελματική επιτυχία. «Δυστυχώς, οι περισσότεροι νέοι είναι πολύ κακοί σε αυτό» τονίζει ο Adcock. Και παραθέτει 5 κανόνες για να το κάνεις σωστά:


1# Σωστό ντύσιμο


Καλύτερα να αποφύγεις τα t-shirts και τα τζιν. Σκέψου να φτάσεις έτσι σε μια συνέντευξη και ο manager να είναι… με κοστούμι και γραβάτα. Εάν δεν είσαι βέβαιος/η πόσο επαγγελματικό θα πρέπει να είναι το ντύσιμό σας, ρώτησε το άτομο του HR σχετικά με το dress code του γραφείου. Το να φέρεις ένα σημειωματάριο και ένα στυλό μαζί, θα σε βοηθήσει να φαίνεσαι ακόμα πιο προετοιμασμένος/η και οργανωμένος/η.


Ο εκατομμυριούχος Steve Adcock λέει  πως οι συνεντεύξεις για δουλειά αποτελούν το 90% της επαγγελματικής επιτυχίας.

2# Να είσαι ειλικρινής σχετικά με το πού μπορείς να βελτιωθείς


Όταν οι managers ρωτούν για τις μεγαλύτερες αδυναμίες σου, αυτό που πραγματικά μετρούν είναι το επίπεδο αυτογνωσίας σου και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Ο καλύτερος τρόπος για να απαντήσεις είναι να είσαι ειλικρινής σχετικά με το πού δυσκολεύεσαι και τι έχεις κάνει μέχρι τώρα για να βελτιωθείς.


Για παράδειγμα: «Έχω την τάση να βιάζομαι στα projects και μερικές φορές χάνω τις μικρές λεπτομέρειες, οπότε τώρα προσπαθώ να κινούμαι με πιο σταθερό ρυθμό και ζητώ από τα άλλα μέλη της ομάδας τη γνώμη τους».


3# Δώσε έμφαση στην ικανότητα επίλυσης προβλημάτων


Ο Steve Adcock λέει πως έκανε πάντα τις εξής δύο ερωτήσεις στις συνεντεύξεις που έπαιρνε από υποψήφιους:

  1. Πείτε μου για μια στιγμή που λύσατε ένα συνηθισμένο πρόβλημα χρησιμοποιώντας μια αντισυμβατική λύση.

  2. Περιγράψτε μια στιγμή αποτυχίας. Πώς διαχειριστήκατε την κατάσταση;

«Πολλοί άνθρωποι κολλούσαν σε αυτές τις ερωτήσεις, επειδή δεν ήθελαν να μιλούν για τα λάθη τους», συνεχίζει. «Αλλά εγώ δεν τις έκανα, επειδή ανησυχούσα μήπως κάποια στιγμή δεν τα κατάφερναν αρκετά καλά. Η αποτυχία μας βοηθά να γίνουμε καλύτεροι. Αυτό που με ενδιέφερε ήταν να δω πώς αντιλαμβάνονταν οι ίδιοι τις αποτυχίες τους, αν και πώς ανέκαμπταν από αυτές και αν θα μπορούσαν να κάνουν το ίδιο στην περίπτωση που τους συμπεριελάμβανα στην ομάδα μου».


Ο εκατομμυριούχος Steve Adcock λέει  πως οι συνεντεύξεις για δουλειά αποτελούν το 90% της επαγγελματικής επιτυχίας.

4# Να κάνεις πάντα τουλάχιστον δύο ερωτήσεις


Πάντα να κάνεις ερωτήσεις. Οι καλύτερες ερωτήσεις δείχνουν ότι θέλεις να γίνεις άμεσα πολύτιμο μέλος της ομάδας και ότι έχεις νοοτροπία ανάπτυξης. Μερικά παραδείγματα:

  • Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζετε τακτικά στη δουλειά σας;

  • Ποια είναι τα πιο πιεστικά projects που χρειάζονται προσοχή;

  • Θα υπάρξουν ευκαιρίες για μεγάλης διάρκειας εργασίες, όπου θα μπορώ να αποκτήσω και να εξασκήσω νέες δεξιότητες;

  • Προσφέρει η εταιρεία προγράμματα κατάρτισης στους εργαζόμενους;


5# Για σίγουρη επιτυχία, φέρε μαζί σου… ενδιαφέρουσες ιστορίες


«Μία από τις καλύτερες ενδείξεις ότι κάποιος ήταν κατάλληλος για την ομάδα μου, ήταν η ικανότητά του να πει μια ιστορία», λέει ο businessman.

  • Ποιες είναι οι πιο αξέχαστες εργασιακές σου εμπειρίες;

  • Ίσως ένα απροσδόκητο περιστατικό που σε βοήθησε να αποκτήσεις κάποιο πελάτη.

Οι καλύτερες ιστορίες είναι συναρπαστικές, αξέχαστες και προκαλούν κάποιο είδος συναισθήματος. Το να έχεις μια καλή ιστορία, κάνει επίσης τη διαδικασία της συνέντευξης πιο ενδιαφέρουσα και ευχάριστη για όλους στην αίθουσα.


 
Ο εκατομμυριούχος Steve Adcock λέει  πως οι συνεντεύξεις για δουλειά αποτελούν το 90% της επαγγελματικής επιτυχίας.

Ο Steve Adcock έγινε εκατομμυριούχος στα 35 του, παραιτήθηκε από τη δουλειά του, και έκτοτε γράφει ως financial expert στο εξειδικευμένο blog του.


Παράλληλα, είναι αρθρογράφος σε κορυφαία ΜΜΕ όπως τα MarketWatch, Forbes και Business Insider.





 

bottom of page