Η πολύ χαμηλή θέση του Δήμου Νέας Σμύρνης στην πρώτη Πανελλαδική Αξιολόγηση Δημοσίων Υπηρεσιών αποτελεί ένα καμπανάκι προβληματισμού
- Νέοι Ορίζοντες της Νέας Σμύρνης
- 5 Ιουν
- διαβάστηκε 2 λεπτά
Η Πανελλαδική Αξιολόγηση Δημοσίων Υπηρεσιών είναι η φωνή των πολιτών. Και η φωνή αυτή μας λέει καθαρά πως υπάρχουν σοβαρά ζητήματα στη Νέα Σμύρνη που απαιτούν άμεση αντιμετώπιση, σχεδιασμό και κυρίως πολιτική βούληση.

Η πρώτη Πανελλαδική Αξιολόγηση Δημοσίων Υπηρεσιών που διεξήχθη από το Υπουργείο Εσωτερικών τον Μάιο του 2025 ανέδειξε σημαντικά ευρήματα για την απόδοση των Δήμων στη διαχείριση κρίσιμων αρμοδιοτήτων της καθημερινότητας. Στην αξιολόγηση αυτή, οι πολίτες είχαν τη δυνατότητα να εκφράσουν άμεσα τη γνώμη τους για τις υπηρεσίες που βιώνουν καθημερινά – και αυτό καθιστά τα αποτελέσματα ιδιαίτερα ουσιαστικά.
Διαβάζοντας τα αποτελέσματα, προκαλεί εύλογο προβληματισμό η θέση που καταλαμβάνει ο Δήμος Νέας Σμύρνης. Συγκεκριμένα, μεταξύ 184 Δήμων της χώρας, ο Δήμος μας κατατάσσεται στην 79η θέση, ενώ γειτονικοί Δήμοι των Νοτίων Προαστίων εμφανίζονται σε σημαντικά υψηλότερες θέσεις, επιτυγχάνοντας καλύτερες αποδόσεις σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες.
Παρά το γεγονός ότι συγκεντρώθηκαν 797 απαντήσεις από κατοίκους της Νέας Σμύρνης – αριθμός που υποδηλώνει σοβαρή συμμετοχή και ενδιαφέρον για τα τεκταινόμενα της τοπικής αυτοδιοίκησης – η συνολική εικόνα των επιμέρους αξιολογήσεων αναδεικνύει ανησυχητικές υστερήσεις:
160η θέση στους χώρους στάθμευσης
142η θέση στην κατάσταση των πεζοδρομίων
136η θέση στις υποδομές σχολικών κτιρίων
130η θέση στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς
83η θέση στις υποδομές για ΑμεΑ
82η θέση στις κοινωνικές υπηρεσίες
74η θέση στην καθαριότητα
69η θέση στις ψηφιακές υπηρεσίες
52η θέση για χώρους πρασίνου και πάρκα
47η θέση στο οδικό δημοτικό δίκτυο
Ακόμα και στους τομείς όπου ο Δήμος παρουσιάζει καλύτερη επίδοση – όπως τα ΚΑΠΗ και η διαχείριση αδέσποτων ζώων (20ή θέση) – η κατάταξη, αν και αξιοπρεπής, δεν αρκεί για να ανατρέψει τη συνολική μέτρια εικόνα. Η χαμηλή αξιολόγηση σε θεμελιώδεις τομείς καθημερινότητας, όπως το οδικό δίκτυο (47η θέση), η καθαριότητα (74η θέση) και οι κοινωνικές υπηρεσίες (82η θέση), εντείνει την ανησυχία για την ποιότητα ζωής στην πόλη μας.
Το κυριότερο όμως ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: αισθάνεται η Δημοτική Αρχή ικανοποιημένη με αυτά τα αποτελέσματα; Και εάν όχι – όπως θα ήταν φυσικό – πού βρίσκονται οι προτάσεις, τα χρονοδιαγράμματα και τα έργα βελτίωσης που θα απαντούν στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών;
Η αξιολόγηση αυτή δεν είναι ένα ακόμα έγγραφο. Είναι η φωνή των πολιτών. Και η φωνή αυτή μας λέει καθαρά πως υπάρχουν σοβαρά ζητήματα που απαιτούν άμεση αντιμετώπιση, σχεδιασμό και κυρίως πολιτική βούληση.

Αντώνιος Καραογλάνης
Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
Υποψ. Δημοτικός Σύμβουλος με το συνδυασμό
ΖΟΥΜΕ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ