
Επιστρέφει το τραμ στο Σύνταγμα μετά από δύο χρόνια. Σήμερα πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από την Κασομούλη μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης
Ο κύβος ερρίφθη για την επιστροφή του τραμ στο κέντρο της Αθήνας. Σήμερα το πρωί πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από την Κασομούλη (εκεί δηλαδή που σήμερα τερματίζει προσωρινά η γραμμή) μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, στη σήραγγα κάτω από τον δρόμο, στο επίμαχο τμήμα, έχει ήδη εγκατασταθεί ένα σύστημα αισθητήρων που καταγράφει τις ταλαντώσεις και τις πιέσεις που δέχεται, για να διαπιστωθεί αν υπάρχει επικινδυνότητα στη χρήση τόσο του τροχιόδρομου όσο και των δρόμων εκατέρωθεν της σήραγγας. Σήμερα κλιμάκιο της ΣΤΑΣΥ και της αναδόχου εταιρείας διεξήγαγε τους απαραίτητους τελευταίους τεχνικούς ελέγχους.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι πηγές αυτές, τα μέχρι τώρα αποτελέσματα δείχνουν ενθαρρυντικά και δεν έχει διαπιστωθεί κάποια ανησυχητική ένδειξη. Τα αποτελέσματα του σημερινού crash test αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον, για να μάθουμε αν η κίνηση του τραμ προκαλεί κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία της σήραγγας.
Δύο χρόνια χωρίς το τμήμα Νέος Κόσμος-Σύνταγμα
Εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, το τμήμα του Τραμ από το Νέο Κόσμο μέχρι το Σύνταγμα παραμένει κλειστό, μετά από την ανακάλυψη φθορών στη σήραγγα όπου έχει εγκιβωτιστεί εδώ και πολλές δεκαετίες ο Ιλισός ποταμός. Το κλείσιμο της γραμμής προκάλεσε στη συνέχεια την αντίδραση των συγκοινωνιολόγων, αλλά και φορέων της πόλης, καθώς θεωρούν ότι ο αποκλεισμός του τραμ από το κέντρο της πόλης ουσιαστικά ακυρώνει την ύπαρξη του μέσου.
Οι δοκιμές των τραμ θα συνεχίσουν να διεξάγονται στο "προβληματικό" τμήμα μέχρι να υπάρξουν αρκετά δεδομένα. Σήμερα είχαμε κίνηση ενός συρμού, ενώ στη συνέχεια η ΣΤΑΣΥ θα διεξάγει δοκιμαστικά με την ταυτόχρονη κίνηση περισσότερων συρμών. Αυτό θα γίνεται μέχρι να ληφθεί η απόφαση για την επαναλειτουργία του τμήματος μέχρι το Σύνταγμα.
Αν επαληθευτούν όσοι υποστηρίζουν ότι η σήραγγα του Ιλισού ποταμού δεν επηρεάζεται από την κίνηση του τραμ, τότε θα δούμε το μέσο να επιστρέφει στο κέντρο της πόλης μέχρι το τέλος του έτους. Οι αισθητήρες θα παραμείνουν και θα συνεχίσουν να λειτουργούν και μετά το πιθανολογούμενο άνοιγμα της γραμμής για περίπου ένα έτος, για να μετρούν και να συλλέγουν δεδομένα για περίπου ένα έτος.
Βέβαια για να γίνει αυτό, θα πρέπει το αμέσως επόμενο διάστημα ο Δήμος Αθηναίων να προβεί στην "απελευθέρωση" των γραμμών στην Βασιλίσσης Όλγας και στην Βασιλίσσης Αμαλίας. Να θυμίσουμε ότι από τον περασμένο Ιούνιο στα πλαίσια του "Μεγάλου Περιπάτου" οι γραμμές τραμ σκεπάστηκαν προσωρινά και μετατράπηκαν σε ποδηλατοδρόμοι, κάτι που επίσης ξεσήκωσε αντιδράσεις και χαρακτηρίστηκε ως "άστοχη" και με λάθος νόημα κίνηση.

Συνεχίζεται η άφιξη νέων τραμ
Μετά την παράδοση από την Alstom των πρώτων δύο νέων "πορτοκαλί" τραμ, πριν από ένα μήνα περίπου, χθες παρελήφθη ο τρίτος συρμός, ενώ στις 24 Σεπτεμβρίου αναμένεται ακόμα ένας. Στις 2 και 5 Οκτωβρίου αντίστοιχα θα φτάσουν στον Πειραιά ακόμα δύο συρμοί για να φτάσουμε συνολικά σε έξι συρμούς, ενώ μέχρι το τέλος φθινοπώρου δέκα συρμοί θα είναι στο αμαξοστάσιο του Ελ