Επιστρέφει το τραμ στο Σύνταγμα


Επιστρέφει το τραμ στο Σύνταγμα μετά από δύο χρόνια. Σήμερα πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από την Κασομούλη μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης

Ο κύβος ερρίφθη για την επιστροφή του τραμ στο κέντρο της Αθήνας. Σήμερα το πρωί πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από την Κασομούλη (εκεί δηλαδή που σήμερα τερματίζει προσωρινά η γραμμή) μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, στη σήραγγα κάτω από τον δρόμο, στο επίμαχο τμήμα, έχει ήδη εγκατασταθεί ένα σύστημα αισθητήρων που καταγράφει τις ταλαντώσεις και τις πιέσεις που δέχεται, για να διαπιστωθεί αν υπάρχει επικινδυνότητα στη χρήση τόσο του τροχιόδρομου όσο και των δρόμων εκατέρωθεν της σήραγγας. Σήμερα κλιμάκιο της ΣΤΑΣΥ και της αναδόχου εταιρείας διεξήγαγε τους απαραίτητους τελευταίους τεχνικούς ελέγχους.

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι πηγές αυτές, τα μέχρι τώρα αποτελέσματα δείχνουν ενθαρρυντικά και δεν έχει διαπιστωθεί κάποια ανησυχητική ένδειξη. Τα αποτελέσματα του σημερινού crash test αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον, για να μάθουμε αν η κίνηση του τραμ προκαλεί κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία της σήραγγας.

Δύο χρόνια χωρίς το τμήμα Νέος Κόσμος-Σύνταγμα

Εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, το τμήμα του Τραμ από το Νέο Κόσμο μέχρι το Σύνταγμα παραμένει κλειστό, μετά από την ανακάλυψη φθορών στη σήραγγα όπου έχει εγκιβωτιστεί εδώ και πολλές δεκαετίες ο Ιλισός ποταμός. Το κλείσιμο της γραμμής προκάλεσε στη συνέχεια την αντίδραση των συγκοινωνιολόγων, αλλά και φορέων της πόλης, καθώς θεωρούν ότι ο αποκλεισμός του τραμ από το κέντρο της πόλης ουσιαστικά ακυρώνει την ύπαρξη του μέσου.

Οι δοκιμές των τραμ θα συνεχίσουν να διεξάγονται στο "προβληματικό" τμήμα μέχρι να υπάρξουν αρκετά δεδομένα. Σήμερα είχαμε κίνηση ενός συρμού, ενώ στη συνέχεια η ΣΤΑΣΥ θα διεξάγει δοκιμαστικά με την ταυτόχρονη κίνηση περισσότερων συρμών. Αυτό θα γίνεται μέχρι να ληφθεί η απόφαση για την επαναλειτουργία του τμήματος μέχρι το Σύνταγμα.

Αν επαληθευτούν όσοι υποστηρίζουν ότι η σήραγγα του Ιλισού ποταμού δεν επηρεάζεται από την κίνηση του τραμ, τότε θα δούμε το μέσο να επιστρέφει στο κέντρο της πόλης μέχρι το τέλος του έτους. Οι αισθητήρες θα παραμείνουν και θα συνεχίσουν να λειτουργούν και μετά το πιθανολογούμενο άνοιγμα της γραμμής για περίπου ένα έτος, για να μετρούν και να συλλέγουν δεδομένα για περίπου ένα έτος.

Βέβαια για να γίνει αυτό, θα πρέπει το αμέσως επόμενο διάστημα ο Δήμος Αθηναίων να προβεί στην "απελευθέρωση" των γραμμών στην Βασιλίσσης Όλγας και στην Βασιλίσσης Αμαλίας. Να θυμίσουμε ότι από τον περασμένο Ιούνιο στα πλαίσια του "Μεγάλου Περιπάτου" οι γραμμές τραμ σκεπάστηκαν προσωρινά και μετατράπηκαν σε ποδηλατοδρόμοι, κάτι που επίσης ξεσήκωσε αντιδράσεις και χαρακτηρίστηκε ως "άστοχη" και με λάθος νόημα κίνηση.

Συνεχίζεται η άφιξη νέων τραμ

Μετά την παράδοση από την Alstom των πρώτων δύο νέων "πορτοκαλί" τραμ, πριν από ένα μήνα περίπου, χθες παρελήφθη ο τρίτος συρμός, ενώ στις 24 Σεπτεμβρίου αναμένεται ακόμα ένας. Στις 2 και 5 Οκτωβρίου αντίστοιχα θα φτάσουν στον Πειραιά ακόμα δύο συρμοί για να φτάσουμε συνολικά σε έξι συρμούς, ενώ μέχρι το τέλος φθινοπώρου δέκα συρμοί θα είναι στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού.

Η συγκέντρωση των τραμ στο Ελληνικό έχει δημιουργήσει ένα μικρό έμφραγμα στο χώρο εναπόθεσης συρμών, καθώς γίνεται αναγκαστική μετακίνηση παλαιών συρμών που έχουν σοβαρές ζημιές για να μπορέσουν να σταβλιστούν οι νέοι συρμοί.

Τη λύση θα τη δώσει ο διαγωνισμός της Αττικό Μετρό για την επέκταση του Αμαξοστασίου στο Ελληνικό, που ξεκινά και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2021. Στη ΣΤΑΣΥ εξετάζονται αυτή την εποχή όλα τα δυνατά σενάρια για την ομαλή συνύπαρξη του νέου αυξημένου στόλου τραμ.

Τα νέα τραμ αναμένονται να βγουν στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά από τις αρχές του 2021, αφού πρώτα έχουν περάσει όλα τα τεστ ασφαλείας και έχουν εκπαιδευτεί οι ηλεκτροδηγοί. Με το νέο στόλο του Τραμ που θα καλύψει και τη νέα υπό παράδοση επέκταση του μέσου στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά, θα μπορέσουν να προγραμματιστούν περισσότερα δρομολόγια. Αυτό εντάσσεται στην ευρύτερη πολιτική του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού και οι περισσότεροι συρμοί θα βοηθήσουν στην απαραίτητη πύκνωση των δρομολογίων του Τραμ.

Παρών στα δοκιμαστικά δρομολόγια του Τραμ προς Σύνταγμα

ο Βουλευτής Βασίλης Σπανάκης

Ο Βουλευτής του Νοτίου Τομέα Αθηνών Βασίλειος-Πέτρος Σπανάκης, παραβρέθηκε στα δοκιμαστικά δρομολόγια του Τραμ που γίνονται προκειμένου να επαναλειτουργήσει η γραμμή μέχρι το Σύνταγμα.

Για το θέμα της επαναλειτουργίας του Τραμ από και προς το Σύνταγμα, ο κ. Σπανάκης είχε καταθέσει συγκεκριμένη Ερώτηση στις 12 Φεβρουαρίου 2020 όπου ζητούσε την άμεση επαναλειτουργία και επεσήμαινε την αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Να σημειωθεί ότι η διακοπή του δρομολογίου του Τραμ έγινε στις 19 Οκτωβρίου 2018 από τον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά την επίσκεψη στον χώρο των δοκιμαστικών δρομολογίων, στη στάση «ΦΙΞ» ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας δήλωσε τα εξής:

«Είμαι πολύ ικανοποιημένος που ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του Τραμ από και προς το Σύνταγμα. Η ταλαιπωρία των επιβατών από και προς τα Νότια Προάστια δεν μπορεί να συνεχιστεί αν λάβει κανείς υπόψη του ότι έχουμε και διακοπή της κυκλοφορίας λόγω των έργων της Παραλιακής. Θέλω να συγχαρώ την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την προσπάθεια της καθώς και τη Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.».

Εφημερίδα "ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ" | Νέα Σμύρνη Online